- Не рыдай Мене Мати, ирмос гл.6
Не рыдай Мене, Мати, / зрящи во гробе, / Егоже во чреве без семене зачала еси Сына: / востану бо и прославлюся, / и вознесу со славою, непрестанно яко Бог, / верою и любовию Тя величающия.
Если на Западе этот образ дает нам возможность почувствовать глубину трагедии Матери, оплакивающей своего Сына, то в православном образе не чувствуется тотальности смерти. Напротив, сквозь скорбь слышится весть о Воскресении.
В песнопении Сам Христос утешает Мать, говоря Ей о грядущем Воскресении, побеждающем смерть. И в иконе мы не видим ничего мрачного, но в ней подчеркивается мотив диалога Матери и Сына. В композиции много схожего с иконографией Умиления, где Богоматерь прижимает к груди Младенца Христа. Эта схожесть показывает, что в иконографии Умиления присутствует тема Страстей, а в иконографии «Не рыдай Мене, Мати» — тема любви. Но именно любовь и побеждает смерть.
- Смерть Авеля, духовный стих
«Смерть Авеля»
«Вот уж полночь, где же он?
Не идет из поля Авель со стадами,
И смотрела Ева грустными очами,
«Каин, ты не видел брата своего?»
Ей не отвечая совестью гонимый,
- Стихеры Пасхе, гл.5
Да воскреснет Бог, и разыдутся врази Его.
Пасха, священная нам днесь показася, Пасха новасвятая, Пасха таинственная, Пасха всечестная, Пасха Христа избавителя, Пасха непорочная, Пасха великая, Пасха верным, Пасха двери райския нам отверзающая, Пасха всех освящающая верных.
Яко исчезает дым, да исчезнут.
Приидите от видения жены благовестницы, и Сиону рцыте: приими от нас радость благовещения воскресения Христова, красуйся и ликуй, и радуйся Иеросалиме, Царя Христа узрев из гроба, яко Жениха исходяща.